Program profilaktyki stomatologicznej dla uczniów - Agenci Uśmiechu
- Szczegóły
Program profilaktyki stomatologicznej dla uczniów - Agenci Uśmiechu
Niezbędne dokumenty (kliknij na wybrane):
-formularz sprzeciwu dla rodzica/opiekuna
Podpisując porozumienie w zakresie opieki stomatologicznej wszyscy uczniowie szkoły są objęci profilaktyką - rodzic ma prawo do rezygnacji wypełniając formularz sprzeciwu i dostarczając go do szkoły.
W każdej chwili można złożyć sprzeciw bądź z niego zrezygnować.
Opieka stomatologiczna obejmuje:
- świadczenia ogólnostomatologiczne do 18 r.ż. ,
- świadczenia profilaktyczne do 18 r.ż. (zabiegi profilaktyczne wymienione poniżej).
Gabinet stomatologiczny znajduje się w budynku Szkoły Podstawowej Nr 4 w Chełmnie.
CEL PROGRAMU:
- ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIA PRÓCHNICY U MŁODYCH PACJENTÓW
- EDUKACJA DZIECI I MŁODZIEŻY W ZAKRESIE ZDROWIA I HIGIENY JAMY USTNEJ
- WCZESNE WYKRYWANIE PROBLEMÓW ZDROWOTNYCH DZIĘKI REGULARNYM PROFILAKTYCZNYM BADANIOM STOMATOLOGICZNYM
Uczeń biorący udział w profilaktyce będzie zaproszony na bezpłatną wizytę do gabinetu, gdzie będzie miał wykonany pełen wachlarz świadczeń refundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia m.in.:
- badanie lekarskie kontrolne, które obejmuje instruktaż higieny jamy ustnej,
- lakierowanie zębów (fluoryzacja),
- zabezpieczenie profilaktyczne lakiem szczelinowym,
- usunięcie złogów nazębnych ze wszystkich zębów (usunięcia złogów, osadów, kamienia nazębnego),
- leczenie próchnicy początkowej (zastosowanie preparatu w postaci żelu),
- leczenie zmian na błonie śluzowej jamy ustnej ( np. zaczerwienienia, otarcia),
- badanie żywotności zębów ( np. po przebytym urazie/upadku w przeszłości).
Każdego pacjenta chcemy regularnie przyjmować co 4-6 miesięcy by zapobiegać powstawaniu próchnicy.
Uczeń po wizycie otrzyma formularz dedykowany rodzicom z informacją jakie świadczenia zostały wykonane oraz niezbędne informacje dotyczące np. zaleconej konsultacji specjalistycznej, stanu higieny jamy ustnej u dziecka oraz jakie zęby wymagają leczenia. Z tego względu, iż zabiegi profilaktyczne są bezinwazyjne i bezbolesne rodzice nie muszą obawiać się, że dziecko będzie czuło dyskomfort/ból podczas takiej wizyty.
Transport:
W celu lepszej dostępności uczniów z innych szkół do gabinetu będzie zorganizowany transport w ramach ''wycieczki do stomatologa''. Rodzice/opiekunowie nie dostarczając formularza sprzeciwu do szkoły wyrażają zgodę na udział swojego dziecka w programie oraz transport ucznia do gabinetu.
Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2 ”
- Szczegóły
„Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2”
Projekt „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2” realizowany będzie w okresie od września 2024 roku do lutego 2028 roku w Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie.
Gmina Miasto Chełmno złożyła wniosek w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.
Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe.
Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.
W szkołach, zgodnie z założeniami konkursu, zaplanowano:
1. Wsparcie w zakresie podnoszenia kompetencji kluczowych (w tym cyfrowych, społecznych), społeczno-emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych lub związanych z zieloną lub cyfrową transformacją, w tym m.in.:
Zajęcia rozwijające kreatywność, logiczne myślenie, 4k
Zajęcia artystyczne w tym teatralne, muzyczne, plastyczne
Zajęcia geograficzne
Zajęcia eksperymentalne z chemii
Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje, w tym z języków obcych
Zajęcia z programowania z robotyką
Zajęcia rozwijające kreatywność i logiczne myślenie
Zajęcia z projektowania z drukarką 3D
Zajęcia z matematyki,
Zajęcia z edukacji medialnej
Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z informatyki
Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z programowania z robotyką
2. Wsparcie w zakresie edukacji włączającej, w tym diagnozowanie indywidulanych potrzeb rozwojowych lub edukacyjnych lub udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym przeciwdziałającej przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty, w tym m.in.:
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia rozwijające mowę z logorytmiką
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się
3. Wsparcie na realizację działań wynikających z wychowawczej lub wspierającej funkcji szkoły lub profilaktyki problemów (m.in. edukacja prozdrowotna lub ekologiczna), w tym m.in.:
Zajęcia „Przez sport do zdrowia”
Zajęcia „Zdrowe jedzenie to podstawa”
Zajęcia przyrodniczo- ekologiczne
Zajęcia sportowo- rekreacyjne
Zajęcia kształtujące właściwą postawę ciała
Zajęcia „gimnastyka dla umysłu”
4. Wsparcie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego.
Łącznie w projekcie od września 2024 roku do lutego 2028 roku przeprowadzonych zostanie 12 702 godzin dla uczniów i uczennic.
W projekcie zaplanowano również szkolenia dla
- Rozwijanie kompetencji 4K
- Strategie uczenia się
- Sztuczna inteligencja szansa, czy zagrożenie
- Jak efektywnie uczyć i oceniać pracę uczniów
Celem projektu jest wsparcie szkół, uczennic i uczniów, nauczycielek i nauczycieli, które przyczyni się do wyrównywania szans edukacyjnych poprzez podniesienie jakości i efektywności kształcenia, zwiększenia dostępności i włączenie społeczne.
Cele realizowane będą poprzez:
- rozwijanie kompetencji kluczowych, społeczno – emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych, związanych z zieloną i cyfrową transformacją, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, umiejętność uczenia się, dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych, w tym przeciwdziałających przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty,
- podejmowanie działań wynikających z wychowawczej i wspierającej funkcji szkoły i profilaktyki problemów dotyczących m.in. edukacji prozdrowotnej czy ekologicznej,
- wsparcie kadry, które przyczyni się do podniesienia kompetencji związanych z zawodem, kompetencji kluczowych, w tym cyfrowych, społeczno-emocjonalnych,
- doposażenie 3 szkół w pomoce dydaktyczne.
Grupa docelowa
Uczestniczkami i uczestnikami projektu są wyłącznie uczennice/uczniowie, nauczycielki/nauczyciele, pracowniczki/pracownicy pedagogiczni szkół:
- Szkoły Podstawowej nr 1 im. Filomatów Pomorskich w Chełmnie;
- Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stanisława Staszica w Chełmnie;
- Szkoły Podstawowej nr 4 im. Wojska Polskiego w Chełmnie.
Przewidywana liczba uczniów objętych wsparciem wynosi 600 uczennic i uczniów oraz 50 nauczycielek i nauczycieli.
Do realizowanych zajęć zostaną zakupione pomoce dydaktyczne w tym: dla każdej szkoły pracownia językowa, dodatkowo dla SP- 2 informatyczna, a dla SP- 4 sensoryczna. Łączna wartość pomocy naukowych - 550 925,00 zł.
Projekt jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.
Całkowita wartość projektu wynosi 2 888 471,19 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny) wynosi 85% tj. 2 455 200,51zł i 5% dofinansowanie budżetu państwa tj. 144 400,68 zł.
Gmina wnosi wkład własny w wysokości 5% wartości projektu ( 288 870,00 zł.), jako niepieniężny, w postaci udostępnienia sal lekcyjnych w szkołach, w których realizowany będzie projekt.
Zajęcia integracyjne
- Szczegóły
Zajęcia integracyjne dla uczniów klas pierwszych odbędą się 27 sierpnia w godzinach 10.00-11.30, a zajęcia integracyjne dla oddziału przedszkolnego 29 i 30 sierpnia w godzinach 9.00-11.00. Zapraszamy
Podręczniki - religia 2024/2025
- Szczegóły
KLASA I
Wydawnictwo Jedność, Kielce
Podręcznik: Poznaję Boży świat, red. ks. K. Mielnicki, E. Kondrak, J. Snopek
KLASA II
Wydawnictwo Jedność, Kielce
Podręcznik: Odkrywam królestwo Boże, red. ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak
KLASA III
Wydawnictwo Jedność, Kielce
Podręcznik: Poznaję Jezusa, ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak
KLASA IV
Wydawnictwo Jedność, Kielce
Podręcznik: Odkrywam życie z Jezusem, ks. K. Mielnicki, E. Kondrak
KLASA V
Wydawnictwo Jedność, Kielce
Podręcznik: Szczęśliwi, którzy szukają prawdy, red. ks. K. Mielnicki, E. Kondrak
KLASA VI
Wydawnictwo Jedność, Kielce
Podręcznik: Szczęśliwi, którzy odkrywają piękno, ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak
KLASA VII
Wydawnictwo Jedność, ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak
Podręcznik: Szczęśliwi, którzy czynią dobro
KLASA VIII
Wydawnictwo Jedność, Kielce
Szczęśliwi, którzy zdobywają świętość, ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak
wyprawka
- Szczegóły